Spis TreściWyżej wymienione rzeczy można zdobyć podczas fabuły lub poza nią. Jednak wszystko najlepiej określa się poprzez rzut kością. Jeśli użytkownik ma odpowiednią umiejętność naliczane są bonusy.
(np. przy podnoszeniu ziół posiadamy umiejętność "znajomość roślin" itp.)RzemiosłoKostka: K12
Każda postać zabierająca się za proces twórczy podchodzący pod jej profesję (alchemik, kowal itp.) winien rzucić kostką na powodzenie owego procesu (istnieje jednak możliwość poproszenia MG o interwencję i zdanie się na jego osąd).
1 - Nie udało się
2 - 5 - Przedmiot niskiej jakości (-1 do efektywności)
6 - 10 - Przedmiot przeciętnej jakości
11 - 12 - Przedmiot wysokiej jakości (+2 do efektywności)
Zioła, minerały i inne mateirałyKostka: K12
Każda osoba udająca się w teren na poszukiwania minerałów czy roślin, musi rzucić kostką. Rzut ten decyduje, ile sztuk danej rośliny/rudy znajdziemy w danej lokacji.
1 - 6 - Nic nie znalazłeś (możesz kontynuować poszukiwania w innej lokacji)
7 - 12 - Znalazłeś coś (od 1 do 6 sztuk przedmiotu)